Proiectarea didactică
Proiectarea didactică e un exerciţiu şi un
experiment în acelaşi timp,ce se petrece in laboratorul minţii noastre.În acest
laborator,trebuie să realizăm o
coroborare a obiectivelor cadru/competenţelor generale,cu obiectivele şi
competenţele specifice si cu aspectele
ce vizează conţinutul din programă şi manual.E un exerciţiu,fiindcă presupune
lecturarea programei,a manualului,a surselor bibliografice si materialelor
didactice şi un experiment,pentru ca poate suferi modificări sau ajustări,chiar
şi în activitatea concretă din clasă.
Mie îmi place să-i
spun(doar pentru mine) ,,poveste de învăţare”,fiindca sună mai ,,cald”,mai
aproape de ce îmi doresc sa realizez prin proiectul didactic si lecţia în sine.
Cred ca ,pe lângă
documentarea absolut necesară,e utilă realizarea unei scheme,în care să scrii:
*provocări
cheie,tendinţe ce influenţează activitatea la şcoală;
*durata:poate dura de la câteva minute,la câteva
lecţii;
*obiective:operationalizate ,potrivite competenţelor
secolului 21;
*strategii
didactice;
*descrierea fiecărei
activităţi de învăţare în contextul ,,poveştii de învăţare”
*tehnologia
digitală şi uneltele specifice
*forme de
organizare,potrivite pentru lecţia respectivă,ţinând cont de specificul clasei ;
*forme de
evaluare-extrem de importantă,realizată pe tot parcursul lecţiei.
Odată realizată această schemă,putem începe
proiectarea.Cu siguranţă,ideile vor veni,vom face ajustari,ici-colo modificări.Copiii
vor fi cei ce ne vor oferi feedback imediat..şi toţi sperăm să fie unul
pozitiv.Şi experimentul continuă....
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu