luni, 13 noiembrie 2017

Proiectarea didactica

 
Proiectarea didactică

   Proiectarea didactică e un exerciţiu şi un experiment în acelaşi timp,ce se petrece in laboratorul minţii noastre.În acest laborator,trebuie  să realizăm o coroborare a obiectivelor cadru/competenţelor generale,cu obiectivele şi competenţele specifice si  cu aspectele ce vizează conţinutul din programă şi manual.E un exerciţiu,fiindcă presupune lecturarea programei,a manualului,a surselor bibliografice si materialelor didactice şi un experiment,pentru ca poate suferi modificări sau ajustări,chiar şi în activitatea concretă din clasă.
Mie îmi place să-i spun(doar pentru mine) ,,poveste de învăţare”,fiindca sună mai ,,cald”,mai aproape de ce îmi doresc sa realizez prin proiectul didactic si lecţia în sine.
Cred ca ,pe lângă documentarea absolut necesară,e utilă realizarea unei scheme,în care să scrii:
*provocări cheie,tendinţe ce influenţează activitatea la şcoală;
 *durata:poate dura de la câteva minute,la câteva lecţii;
*obiective:operationalizate ,potrivite competenţelor secolului 21;
*strategii didactice;
*descrierea fiecărei activităţi de învăţare în contextul ,,poveştii de învăţare”
*tehnologia digitală şi uneltele  specifice
*forme de organizare,potrivite pentru lecţia respectivă,ţinând cont de specificul clasei ;
*forme de evaluare-extrem de importantă,realizată pe tot parcursul lecţiei.
Odată  realizată această schemă,putem începe proiectarea.Cu siguranţă,ideile vor veni,vom face ajustari,ici-colo modificări.Copiii vor fi cei ce ne vor oferi feedback imediat..şi toţi sperăm să fie unul pozitiv.Şi experimentul continuă....


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu