joi, 28 decembrie 2017

Propuneri de imbunatatire a sistemului de mentorat de stagiatura actual

Contributia mea pe forum:

Cea mai valoroasă resursă pe care toţi profesorii o au e că se au unii pe alţii.Colaborând,stagiari  sau cu vechime şi experienţă,evoluţia profesională e garantată,fiindcă procesul de indrumare mentor-stagiar  e o formă de dezvoltare profesională şi  pentru mentor nu numai pentru cel îndrumat.
Pentru o bună relație mentor -  stagiar, consider că trebuie avute  în vedere următoarele aspecte(în opinia mea):
1.crearea unei reţele de mentori(online),în care fiecare mentor se prezintă(o scurtă caracterizare cu realizări,hobby-uri,pasiuni,etc),astfel incât profesorul stagiar să –şi poată alege persoana potrivită,cu care să rezoneze,pentru o bună colaborare,cu încredere,încrederea fiind un ingredient esenţial!
Existenţa a cât mai mulţi mentori,dar cu atribuţii diferite:ghizi locali,însoţitori de educaţie şi agenţi de schimbare.Agenţii de schimbare,au rolul cel mai important ,fiindcă creează medii școlare colaborative în care stagiarul  se poate simți în siguranță și susținut de  întreaga școală;
2.stabilirea unui program de întâlniri face to face şi o cale de comunicare online,prin care să se poată  împărtăși  propriile provocări , recunoscând "dezordinea" învățării dar şi "victoriile liniștite" care apar în fiecare zi;
 
3. utilizarea permanentă a  conversației  orientată spre învățare( a reflecţiei concentrate la conversaţie,a conversaţiei focalizate şi o privire de ansamblu asupra conversaţiei şi a gândirii din spatele acesteia);
 
4.promovarea îndrumării online,pentru ca oferă noi oportunităţi, experimentând   instrumentele tehnice care pot ajuta.Îndrumarea online  decuplează într-o anumită măsură constrângerile de timp și locație cu practica de mentorat;
 
 
5. evaluarea făcută de mentor pentru profesorul stagiar, la încheierea programului de stagiatură ,să fie luată în considerare la examenul de definitivare în învăţământ ( fiind monitorizat un timp mai îndelungat,se va vedea evoluţia lui practică şi teoretică)şi de asemenea,să se ţină cont de autoevaluarea stagiarului.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu