Cea mai
valoroasă resursă pe care toţi profesorii o au e că se au unii pe
alţii.Colaborând,stagiari sau cu vechime
şi experienţă,evoluţia profesională e garantată,fiindcă procesul de indrumare
mentor-stagiar e o formă de dezvoltare
profesională şi pentru mentor nu numai
pentru cel îndrumat.
Pentru o bună relație mentor - stagiar, consider că trebuie avute în vedere următoarele aspecte(în opinia mea):
1.crearea unei reţele de mentori(online),în care fiecare mentor se
prezintă(o scurtă caracterizare cu realizări,hobby-uri,pasiuni,etc),astfel
incât profesorul stagiar să –şi poată alege persoana potrivită,cu care să
rezoneze,pentru o bună colaborare,cu încredere,încrederea fiind un ingredient
esenţial!
Existenţa
a cât mai mulţi mentori,dar cu atribuţii diferite:ghizi locali,însoţitori de
educaţie şi agenţi de schimbare.Agenţii de schimbare,au rolul cel mai important
,fiindcă creează medii școlare colaborative în care stagiarul se poate simți în siguranță și susținut de întreaga școală;
2.stabilirea unui program de întâlniri face to face şi o cale de comunicare online,prin care să se poată împărtăși propriile provocări , recunoscând "dezordinea" învățării dar şi "victoriile liniștite" care apar în fiecare zi;
3. utilizarea permanentă a conversației orientată spre învățare( a reflecţiei concentrate la conversaţie,a conversaţiei focalizate şi o privire de ansamblu asupra conversaţiei şi a gândirii din spatele acesteia);
4.promovarea îndrumării online,pentru ca oferă noi oportunităţi, experimentând instrumentele tehnice care pot ajuta.Îndrumarea online decuplează într-o anumită măsură constrângerile de timp și locație cu practica de mentorat;
5. evaluarea făcută de mentor
pentru profesorul stagiar, la încheierea programului de stagiatură ,să fie
luată în considerare la examenul de definitivare în învăţământ ( fiind
monitorizat un timp mai îndelungat,se va vedea evoluţia lui practică şi
teoretică)şi de asemenea,să se ţină cont de autoevaluarea stagiarului.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu